Wir haben unsere Datenschutzrichtlinie im Einklang mit den neuen Datenschutzgesetzen geändert. Datenschutzrichtlinie anzeigen >

13. November 2015

Europäische Kommission erlaubt das Übernahmeangebot von Equinix für Telecity

REDWOOD CITY, Calif., 13. Nov. 2015 /PRNewswire/ -- Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX), ein globaler Anbieter von Interconnection- und Rechenzentrumsdienstleistungen, hat angekündigt, dass die Europäische Kommission die Bedingungen für die im Mai des Jahres geäußerte Absicht, die TelecityGroup plc, zu übernehmen, definiert hat.  Die Kombination der Rechenzentren von Equinix und der TelecityGroup erlaubt es Equinix, seine Plattform in den maßgeblichen europäischen Märkten zu erweitern und in diesen Märkten eine höhere Netzwerk- und Cloud-Dichte zu realisieren.  Als Bedingung für die Durchführung der Übernahme hat die Europäische Kommission festgelegt, dass Equinix und die TelecityGroup einige ihrer Rechenzentren veräußern müssen.  Equinix geht davon aus, dass man die Übernahme im ersten Halbjahr 2016 zum Abschluss bringen wird..

Highlights / Wichtige Fakten:

• Durch den Erhalt dieser Zustimmung der EU-Kommission wurde die Voraussetzung für das Angebot erfüllt, die erforderlichen Dokumente des Übernahmeplans werden den Aktionären der TelecityGroup voraussichtlich bis Ende November zugestellt. Ein Treffen der Aktionäre zur Billigung der Transaktion wird folgen. Die Dokumente des Übernahmeplans werden alle Einzelheiten des Angebots und den voraussichtlichen Zeitplan für den Abschluss der Übernahme enthalten.
  • Um die Voraussetzung für die Erlaubnis der EU-Kommission zu erfüllen, haben Equinix und die TelecityGroup vereinbart, folgende Rechenzentren zu veräußern: die TelecityGroup-Rechenzentren Bonnington House, Sovereign House, Meridian Gate und Oliver's Yard sowie das Equinix-Rechenzentrum West Drayton in London; TelecityGroups Science Park und Amstel Business Park I in Amsterdam; TelecityGroups Rechenzentrum in der Lyoner Straße in Frankfurt.  In den neun Monaten von Januar bis September 2015 trugen diese Standorte rund vier Prozent zu den zusammengefassten Umsätzen von TelecityGroup und Equinix in diesem Zeitraum bei.
  • Given the requirements for these divestitures, Equinix expects this transaction to be adjusted funds from operations (AFFO) per share accretive to Equinix twelve months from closing.
  • Durch die Übernahme von Telecity ergänzt und erweitert Equinix sein bestehendes Portfolio und erhöht die Netzwerk- und Cloud-Dichte, um für Unternehmenskunden, die zunehmend auf globale Rechenzentrumsplattformen mit einem umfangreichen Interconnection-Angebot migrieren, ein umfangreicheres Serviceangebot bereitstellen zu können. Das kombinierte Unternehmen wird weltweit 145 Rechenzentren betreiben.

• Steve Smith, President und CEO, Equinix:
    "Wir freuen uns, die Zustimmung der Europäischen Kommission für den Erwerb von Telecity erhalten zu haben. Die Kombination von Telecity und Equinix ist ein Meilenstein in der Weiterentwicklung unserer Plattform und unsere Kunden werden von den Vorteilen der größeren Cloud- und Netzwerkdichte in Europa und auch an anderen Standorten profitieren."

Über Equinix

Equinix Inc. (NASDAQ: EQIX) verbindet führende Unternehmen mit ihren Kunden, Mitarbeitern und Partnern über seine Hochleistungsrechenzentren mit dem weltweit größten Netzwerkangebot. Bei Equinix kommen Unternehmen in 33 Märkten auf fünf Kontinenten zusammen, um neue Geschäftsmöglichkeiten wahrzunehmen, ihren Erfolg zu steigern und IT- und Cloud-Strategien auszubauen. www.equinix.com.

Important Notices

This press release contains forward-looking statements that involve risks and uncertainties. Forward-looking statements include statements regarding Equinix's ability to complete the acquisition of Telecity, the expected timetable for the acquisition, the expected benefits from the acquisition, the expected divestiture of certain facilities, and the expected financial performance of the combined company following the acquisition. Actual results may differ materially from expectations discussed in such forward-looking statements. Factors that might cause such differences include, but are not limited to, the occurrence of any event, change or other circumstance that would compromise Equinix's ability to complete the acquisition of Telecity within the expected timeframe or at all; unanticipated costs or difficulties relating to the integration of companies Equinix has acquired or will acquire into Equinix, including Telecity; the challenges of acquiring, operating and constructing IBX centers and developing, deploying and delivering Equinix services; a failure to receive significant revenue from customers in recently built out or acquired data centers; failure to complete any financing arrangements contemplated from time to time; competition from existing and new competitors; the ability to generate sufficient cash flow or otherwise obtain funds to repay new or outstanding indebtedness; the loss or decline in business from our key customers; and other risks described from time to time in Equinix's filings with the Securities and Exchange Commission. There can be no assurances as to the amount of proceeds that Equinix will receive in connection with the expected divestiture.  In particular, see Equinix's recent quarterly and annual reports filed with the Securities and Exchange Commission, copies of which are available upon request from Equinix. Equinix does not assume any obligation to update the forward-looking information contained in this press release.

Each of the Equinix, Inc. directors accept responsibility for the information contained in this announcement. To the best of the knowledge and belief of each of the Equinix, Inc. directors (who have taken all reasonable care to ensure that such is the case), the information contained in this announcement for which they are responsible is in accordance with the facts and does not omit anything likely to affect the import of that information.

This announcement is not intended to and does not constitute or form part of any offer to sell or subscribe for or any invitation to purchase or subscribe for any securities or the solicitation of any vote or approval in any jurisdiction pursuant to the transaction or otherwise nor will there be any sale, issuance or transfer of securities in any jurisdiction in contravention of applicable laws.   The offer will be implemented solely pursuant to the terms of the scheme document to be published by Telecity, which will contain the full terms and conditions of the transaction, including details of how to vote in respect of the transaction.  Any decision in respect of, or other response to, the offer should be made only on the basis of the information contained in the scheme document.

Equinix and IBX are registered trademarks of Equinix, Inc.
International Business Exchange is a trademark of Equinix, Inc.

Equinix Media Contacts, Sally Comollo, +1 (781) 366-5580, scomollo@equinix.com; Alisa Davis, Golin, for Equinix, Inc., +1 (415) 318-4339, adavis2@golin.com; Equinix Investor Relations Contact, Katrina Rymill, +1 (650) 598-6583, krymill@equinix.com, Paul Thomas, +1 (650) 598-6442, pthomas@equinix.com